Du är alltid på din vakt, så du kan aldrig bli överraskad. Men du tar en (1) extra stress efter att ha höjt garden.
Du har en kropp som sticker ut på ett egendomligt sätt.
Om arvingen har tillbringat t6+1 stunder det senaste kvartsdygnet med att älta sin härkomst får alla på arvingens sida +1 orktärning i nästa strid.
Byt ut detta tillstånd mot Ättekämpens Nobless om du gör upp med ditt förflutna.
Om arvingen har tillbringat t3 stunder det senaste kvartsdygnet med att orera om morgondagens storhet får alla på arvingens sida +2 orktärningar i nästa strid.
5 på 6 chans att du känner på dig om din ärkefiende har med någonting att göra.
Du har +2 orktärningar i strider mot din ärkefiende.
Den som är satt i skuld är inte fri. Och det kan du skriva under på.
Vem är du skyldig?
--
skattmasen
en gangsterboss
en bankir
en häxa
en småprins
en kyrklig figur
ett helgon
din mamma
krögaren
en krälarkollega
Hur mycket?
2t6*100 mynt
2t20*100 mynt
Ett hus
Något ovärderligt/en artefakt
Furst
Prins(essa)
När du är hemsökt händer saker med ditt sinne. När du först blir hemsökt får du slå på skräcktabellen.
Skräcktabellen
Orktärningar
+ Dina orktärnignar är t8 vid magi, men t4 för att höja och stärka gard
+ Högsta möjliga värde på orktärningar spenderade på anfallsslag.
minus på fadässlag
Hemligt formelord
Allt som har med (1..6) att göra är ett tecken
Ingen skulle väl ljuga för dig?
Min Stress Din Stress - Handling. Spendera ALL din ansamlade stress och gör så mycket skada på någon.
Plötslig insikt - Du Förstår. Slå mot krälvärden under 12 med t12.
Vansinnesmagi - Du är övertygad om att magi kan lösa nästan alla problem! När du misslyckas med ett magislag måste du sänka Lynne med t3 permanent och lyckas istället.